ebooki i czytniki · komentarz

Problemów z nookiem ciąg dalszy

Myślałam, że już nic mnie w moim nooku nie zaskoczy, i w pewnym sensie miałam rację. Z samym czytnikiem problemów nie mam, chociaż chwilami mam wrażenie, że zaczyna szwankować (a może bywam niecierpliwa, i on zwyczajnie nie nadąża).

Oprócz fizycznego nooka, zainstalowałam sobie też aplikację na smartfonie i PC (na którą się przy okazji ostatniego wpisu żaliłam). Próbując uruchomić na telefonie The Sleeper and the Spindle trafiłam na dziwną rzecz: aplikacja mówiła mi, że posiadam tam 18 książek. A przecież kilka dni temu byłam przekonana, że powinno być ich 14 – tyle pozycji ściągnął nook for PC., i dodatkowo wiem, że na komórce brakuje mi Howl’s Moving Castle (bo tak – i nie pomogła reinstalacja aplikacji). Zazgrzytałam zębami i porównałam. PC – brakuje aż pięciu tytułów: Girl Online, trylogii Gartha Nixa: Sabriel, Lirael, Abhorsen oraz antologii Unfettered Tales by Masters of Fantasy. Oczywiście na e-readerze mam wszystkie 19 książek.

Gdy szukałam aplikacji dla PC, trafiłam na informację, że nook już jej nie supportuje – co wcale mnie nie dziwi, bo jednak niewielki odsetek ludzi jest na tyle masochistyczny, by czytać na monitorze. Z drugiej strony, przepełnia mnie to smutkiem, bo nie mogę zamiennie korzystać z czytnika i firmowych aplikacji (i czy one w ogóle są formowe jeszcze?) – o takim smaczku jak globalne zapamiętywanie gdzie skończyłam daną pozycję czytać, to nawet nie marzę.

Zastanawiam się, jak to wygląda z czytnikami Kindle i Kobo?

2 thoughts on “Problemów z nookiem ciąg dalszy

  1. Nie wiem, jak się sprawuje desktopowa aplikacja Kindle (ale z tego, co rozumiem, działa dobrze), ale ta na telefonie jest spoko i oczywiście ma synchronizację, więc bez problemu czytam sobie na telefonie w metrze, a potem kontynuuję w domu na czytniku. A mam w zasadzie tylko e-booki nie z Amazonu i wszystko działa.

Skomentuj

