ebooki i czytniki · life in UK

Kobo, robisz to źle

O moim niezadowoleniu z systemu jakim posługują się angielskie księgarnie ebooków pisałam już nie raz, nie dwa. Mam do wylania kolejny kielich łez, i już sama nie wiem co z tym zrobić. Zaginęło mi w akcji trochę wydanych funtów.

To już kolejny wpis z cyklu „kazali mi przenieść moje ebooki, bo się zamykają”. Pierwszy wpis wrzuciłam gdy nook kazał mi się przenieść do Sainsbury’s. Drugi wpis gdy musiałam się przenieść do kobo. I wszystko to w ciągu niecałego roku.

Żyłam sobie w przekonaniu, że z mojej cudownej biblioteczki zniknęła jedna książka, JEDNA. To było takie zbiorowe wydanie całej Narnii, taki egzemplarz dla nooka od B&N, więc logiczne, że inne księgarnie nie będę miały tego w bazie ebooków. Kupiłam za grosze, no nie będę płakać z powodu Narnii.

Dziś nastąpiło objawienie. Włączyłam sobie mój czytnik nook po kilku miesiącach (no cóż, dramy mnie skutecznie od czytania odciągnęły) i mój wzrok padł na serię Gartha Nixa (powieści: Ahborsen, Lirael, Sabriel) i zadałam sobie pytanie: Czy ja to mam w aplikacji kobo? Sprawdziłam. Nie, nie mam tego w aplikacji kobo. Więc sprawdziłam tytuł po tytule, które kupiłam/pobrałam z księgarni nooka, gdy ta jeszcze istniała. Brakuje mi ośmiu tytułów. OŚMIU, nie jednego.

Efekt cudnego systemu, w którym kupione ebooki możesz sobie pobrać na przypisaną aplikację – nawet nie myśl, że pozwolą Ci pobrać jakiś epub na dysk twardy, bo przecież możesz nie posiadać dedykowanego czytnika.

Na liście brakujących tytułów są jeszcze 3 duże antologie opowiadań ze strony tor.com oraz Golem and the Jinn Helen Wecker, i jest to jedyny ebook z zaginionych, który w swojej bazie posiada kobo. Pytanie: skoro książka wyszła w Anglii, to jak to jest możliwe, że jakaś księgarnia jej nie ma? JAK?

Tak na marginesie, wydaje mi się, że powieść Wecker zaginęła gdzieś przy pierwszych przenosinach do Sainsbury’s, bo jak inaczej to wytłumaczyć? Dodatkowo ja zapłaciłam za 5 z tych 8 ebooków (zbiory tor.com były darmowe i chyba też tylko w nooku) i tak jakby ich nie mam. Owszem, mam je na nook czytniku, ale nie jestem w stanie ich wyjąc, więc jak mój czteroletni czytnik postanowi się zbuntować to przepadło. Więc… Iwona czytaj szybko, żeby chociaż tyle się zwróciło.

Anglia i ebooki, tak bardzo zacofane małżeństwo…

ps. WordPress wyłączył mi opcje justowania tekstu. Teraz muszę ręcznie…

2 thoughts on “Kobo, robisz to źle

    1. Doceniaj bardzo polskie zwyczaje e-książkowe. Jak coś kupuje w UK, a kupuje jednak, to mam wielki problem jak to życiowo ogarnąć bez onyxa (bo to chyba ichniejszy czytnik, o ile nie pomyliłam) – bo nie będę czytała na komórce!
      Ale zawsze, kiedy już myślę, że jakoś ogarnęłam, to oni mnie znów zaskakują :D

Skomentuj

